Slik får du i deg nok fiber

Fiber er bra for fordøyelsen, gir jevnt blodsukker og reduserer risikoen for hjerte- og karsykdom. For å få i deg nok fiber, er det viktig å spise nok av de fiberrike matvarene. Grønnsaker, grovt brød og knekkebrød er god kilder til fiber.

FiberRik knekkebrød

Velg riktig knekkebrød

Knekkebrød er noe de fleste bør spise mer av, i følge ernæringsfysiologene hos bramat.no. Men det er ikke det samme hvilket knekkebrød du velger.  FiberRik Solsikkefrø kommer best ut i kostholdsekspertenes knekkebrødtest.

 

Visste du?

FiberRik er bakt med kostfiber fra hvetekli og rug, som er viktig for en velfungerende mage- og tarmfunksjon. Tre skiver FiberRik dekker ca 30 % av ditt daglige behov for fiber.

Nederst på denne siden ser du hvilke av Sætres produkter som har et høyt innhold av fiber.

Knekkebrød i matboks
Kornmo knekkebrød

5 gode grunner til å spise mer fiber

Det er anbefalt å spise 30 gram kostfiber om dagen. Fiber har mange gode effekter på kroppen, og et høyt inntak av fiber er viktig for god helse. Les mer om hvorfor det er viktig å spise nok fiber hos lommelegen.